MPC AB

MPC STJÄRNGOLF PÅ BRO HOF SLOTT GC

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 16:18 CEST

MPC Stjärngolf touren har kommit till region öst och det är Stockholm som spelort med på högklassiga Bro Hof Slott GC som sedan följs upp med bankett hos Café Opera i centrala Stockholm. Touren består av fyra deltävlingar med en spelort per storregion vilket är Malmö (Södra), Örnsköldsvik (Norra), Stockholm (Östra) och Göteborg (Västra). Vid varje ort går vinnaren vidare till internationella finalen som spelas i Miami på TPC banan TPC Eagle Trace.

- Vi tog ett beslut för fyra år sedan att touren ska spelas på de absolut bästa banorna i varje region och det är en satsning som fallit mycket väl ut. Det ska vara en högklassig golftävling och första steget är givetvis att banan ger dessa förutsättningar och det kan vi minst säga att dessa banor gör. Det är givetvis extra roligt med Bro Hof Slott GC som ger en inramning utöver det vanliga och har evenemang som Scandinavia Masters, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Stort intresse
Totalt har MPC Stjärngolf Touren drygt 500 deltagare och det är ett snitt om sjuttiotal olika företag representerade per ort eftersom varje företag har tre spelplatser per team och de tillsätts sedan en känd profil. Ute på banan finns det 10 – 12 hålvärdar per ort som ger en bra inramning och möjligheter för företag att knyta nätverk. Efter tävlingen är det after golf vid klubbhuset sen sittande bankett med prisutdelning och underhållning.

- Vi vill ge ett helhetsupplägg där företag kan förena nytta med nöje och få ett unikt tillfälle att knyta nätverk. Här i Stockholm bygger vi även på evenemanget med stort After Party där vi räknar med närmare 1 000 gäster vilket är ett bra bevis på att evenemanget ger stort intresse. Vi får också en optimal inramning genom de lokaler som Café Opera ger och därmed perfekt upplägg för evenemanget, säger Marcus

Profil till startfält

Några av de profiler vi kommer att få se svinga klubborna är Anders Gärderud, Hans Brontén, Anette Norberg, Anna Brolin, Christer Ulfbåge, Erik Segerstedt, Hans Brontén, Challe Berglund, Olle Sari, Rasmus ”Ras” Lindvall, Stefano Catenacci, Karl Martindahl, Mackan Edlund, Viktor Åkerblom, Hans Fahlén, Björn Becksmo, Johan Ejeborg, Jonas Berg, Leif Ahrle, Linus Wahlgren, Anton Körberg, John Becker, Leif Ahrle, Glenn Shiller, Henric Von Zweigbergk m.fl.

MPC Stjärngolf deltävling nummer tre spelas på Bro Hof Slott GC torsdagen den 27 juni med start kl. 09.00. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf .se