MSC Cruises Scandinavia

MSC Cruises and Samsung have started an exclusive partnership for MSC Cruises’ next-generation smart cruise ships

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2016 08:30 CEST

MSC Cruises has announced earlier this year that it has entered into a strategic partnership with global technology leader Samsung. In connection with this breakthrough agreement, Samsung will fully equip all of MSC Cruises next-generation ships – from cabin TVs and public screens to specialized equipment in the ships’ medical centres.

Starting with MSC Meraviglia and MSC Seaside, which will come into service in June and December 2017, respectively, the strategic partnership with Samsung will supply all seven MSC Cruises’ Meraviglia and Seaside generation new builds with digital solutions and devices, including among others:

Visual displays: in-cabin flat screen HDTV’s, public screens and displays, ad hoc digital signage solutions like augmented reality mirrors

Mobile solutions: smartphones, tablets and accessories for virtual reality and 360° digital experience

Medical equipment: expert technology for on-board medical centres

Printing solutions: in support of MSC Cruises’ business needs

MSC Cruises CEO Gianni Onorato commented: “Samsung is the master of technology, and at MSC Cruises we have consistently shown our commitment to both cutting edge innovation and working with best-in-class partners that can support and further enhance the on-board experiences we offer our guests.”

He added: “As well as being revolutionary in concept, design and marine architecture, the Meraviglia and Seaside generation ships mark a leap forward in terms of cruise ship technology. Equipped throughout with Samsung’s latest-technology products and solutions, they will make available to our guests the best of the next generation in smart ships at sea.”

Samsung Italia President Carlo Barlocco said: “Samsung has always been committed in providing its technology to improve the quality of people's lives and to support the competitiveness of companies. The partnership with MSC Cruises is an example of how our advanced solutions are able to enhance the passenger experience: not only monitors and tablets to access information and infotainment contents on board but also advanced medical equipment to support first aid in case of emergencies. This partnership, finally, allow Samsung and MSC to bring innovation to the whole cruise industry.”

MSC Cruises, som är en del av MSC Group, är marknadsledande i Europa inklusive Medelhavet, Sydafrika och Sydamerika. MSC Cruises kryssar året runt i Medelhavet och Karibien och på säsongsbasis i Norra Europa, Atlanten, Franska Antillerna, Sydamerika, Södra Afrika samt Förenade Arabemiraten och Oman. MSC Cruises arbetar ständigt för att värna om miljön och var det första rederiet att belönas med ”7 Golden Pearls” från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. Rederiet har sedan 2009 samarbetat med UNICEF i gemensamma projekt som syftar till att hjälpa utsatta barn i världen. Hittills har mer än 3 miljoner euro samlats in tack vare frivilliga donationer från resenärer. MSC Cruises har en av de mest moderna flottorna i världen med de tolv fartygen MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia och MSC Lirica. 2014 påbörjade MSC Cruises en omfattande investeringsplan på 5,1 miljarder euro för totalt sju nya fartyg de kommande sju åren, vilket kommer att innebära en fördubbling av företagets kapacitet innan 2022 med mer än 3,2 miljoner passagerare per år. Investeringen innefattar två fartyg i Meraviglia-klassen (med option på ytterligare två fartyg), samt två fartyg i Seaside-klassen (men option på ytterligare ett fartyg). Kryssningarna säljs i Norden genom direktförsäljning och återförsäljare. Besök www.msccruises.se