MSC Cruises Scandinavia

MSC Cruises lanserar all inclusive dryckespaket

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2012 14:00 CET

MSC Cruises lanserar Allegrissimo all inclusive dryckespaket för sina avgångar i Medelhavet, Röda Havet samt Nordeuropa. All inclusive-paketet kan förbokas som ett prisvärt och bekvämt alternativ med fri tillgång till ett urval av drycker ombord.

All inklusive-paketet Allegrissimo ger fri tillgång till ett urval av cocktails, läsk, aperitifer, viner och mousserande på glas, fatöl, sprit och likörer under kryssningen till det förmånliga priset av 235 kr/ dag för vuxen och 125 kr/ dag för barn 2-17 år. Paketet finns tillgängligt på MSC Cruises avgångar i Medelhavet, Röda Havet och Nordeuropa och kan enbart köpas på förhand, inte direkt ombord på fartygen.

-      Vi har märkt av en efterfrågan för all inclusive och är därför glada att kunna erbjuda våra kunder ett förmånligt all inclusive dryckespaket som komplement till helpension som ingår i priset för en kryssning, säger Claes Tamm, nordisk chef på MSC Cruises

I all inclusive-paketet för vuxna ingår:

I RESTAURANG OCH BUFFÉ: Ett urval av viner på glas (vita, röda, mousserande och rosé) samt mineralvatten, fatöl och läsk på glas.

I BAR: Ett urval av cocktails med och utan alkohol, läsk, aperitifer, viner och mousserande på glas, fatöl, sprit och likör. Kaffe, cappuccino, varm choklad och te samt take away-glass i kopp eller strut.

I all inclusive-paketet för barn ingår:

I RESTAURANG OCH BUFFÉ: Mineralvatten och läsk på glas.

I BAR: Läsk, fruktjuice, mineralvatten, varma drycker, smoothies, milkshakes och take away-glass i kopp eller strut.

MSC Cruises är ett av Europas största kryssningsrederier med huvudkontor i Neapel. Kryssningarna säljs i Norden genom återförsäljare. MSC Cruises har den mest moderna flottan i världen med de elva fartygen MSC Magnifica, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Armonia, MSC Lirica och MSC Melody som kryssar i Medelhavet, Karibien, Nordeuropa, Atlanten, Sydamerika, Sydafrika och Röda havet. MSC Cruises är miljöcertifierat enligt ISO 1400 och är det enda rederiet som belönats med 6 Golden Pearls från Bureau Veritas för hög standard inom miljö, hälsa och säkerhet. MSC Cruises är även certifierat enligt ISO 9001 och ISO 2200 för kvalitet och säkerhet i samband med livsmedelshantering. Rederiet samarbetar med UNICEF i ett gemensamt projekt som syftar till att ge utsatta barn i Brasilien en utbildning av hög kvalitet. MSC Cruises ingår i samma koncern som MSC Cargo, ett av världens största containerfraktföretag. Ägare är den italienska familjen Aponte. Besök www.msccruises.se