MSC Konsult AB

MSC levererar ny mobil plattform till Svensk Exportkredit

Pressmeddelande   •  Maj 28, 2003 10:11 CEST

MSC levererar en ny strategisk mobil plattform för AB Svensk Exportkredit. Leveransen omfattar förstudie samt framtagande av plattformen, programvara, drifttagande och installation av mobila handdatorer. Användarna som ofta är på resande fot kommer att få trådlös access via GPRS till mail, kalender, adressregister och Internet samt även få tillgång till finansiell marknadsinformation och på sikt även det egna intranätet.

Lösningen baseras på MSCs plattform MobilePro som stöder trådlös integration mellan företagsinterna system och handdatorer baserade på Pocket PC, Palm Tungsten och SonyEricsson P800.

MSC har även tecknat ramavtal för år 2003 med Svensk Exportkredit avseende konsulttjänster och utbildning inom IT-området.

MSC är en långsiktig och stabil partner som skapar kundanpassade IT-lösningar i nära samarbete med kunden. Lösningarna omfattar verksamhetsutveckling, systemutveckling, metodik, infrastruktur och utbildning. Kunderna finns främst inom branscherna bank, försäkring, telekom och transport. MSC har cirka 60 anställda. År 2002 uppgick nettoomsättningen till 56 mkr. Bolaget grundades 1987 och 1998 noterades B-aktien vid Stockholms fondbörs O-lista.

För ytterligare information kontakta:

Per Svärdby, affärsansvarig, tfn nr 08-446 55 11, 0709-43 68 86
Muazzam Choudhury, VD, tfn nr 08-446 55 06, 070-595 83 21