MSC Konsult AB

MSC tecknar Samarbetsavtal med Intrum Justitia Sverige AB genom dotterbolaget Index Utbildning avseende utbildningstjänster inom IT

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2003 14:17 CET

MSC har tecknat ett samarbetsavtal med Intrum Justitia Sverige AB genom dotterbolaget Index Utbildning AB. Avtalet omfattar utbildningstjänster inom IT och gäller under 1 år med möjlighet till förlängning.

Index Utbildning AB erbjuder utbildning inom IT, kommunikation och ledning. IT-utbildning genomförs i Microsofts Office-produkter, Adobes programvaror, Lotus grupprogramvara, Rational Softwares produkter inom metodik samt IT-säkerhetsprodukter från Symantec. Övriga utbildningar innefattar bl.a. Presentationsteknik, personlig effektivitet och säljteknik. Index Utbildning har varit verksamma sedan 1987.

MSC är en långsiktig och stabil partner som skapar kundanpassade IT-lösningar i nära samarbete med kunden. Lösningarna omfattar verksamhetsutveckling, systemutveckling, metodik, infrastruktur och utbildning.

Kunderna finns främst inom branscherna bank, försäkring, telekom, samt transport. MSC har cirka 60 anställda. År 2002 uppgick nettoomsättningen till 56 mkr.

Bolaget grundades 1987 och 1998 noterades B-aktien vid Stockholms fondbörs O-lista.

För ytterligare information kontakta:
Muazzam Choudhury, VD, tel. nr 08 - 446 55 06, 070 - 595 83 21
Kerstin Mill, Kundansvarig, tel. nr. 08 - 545 25 332