MSC Konsult AB

MSC tecknar Samarbetsavtal med Landshypotek AB genom dotterbolaget Index Utbildning för utbildningstjänster inom IT.

Pressmeddelande   •  Jun 05, 2003 11:10 CEST

MSC har tecknat ett samarbetsavtal med Landshypotek genom dotterbolaget Index Utbildning AB. Avtalet omfattar utbildningstjänster inom IT och gäller under 1 år med möjlighet till förlängning.

Index Utbildning AB erbjuder IT och management utbildning. IT-utbildning genomförs i Microsofts Office-produkter, Adobes programvaror, Lotus grupprogramvara, Rational Softwares produkter inom metodik samt IT-säkerhetsprodukter från Symantec. Managementutbildning innefattar bl.a. presentationsteknik och säljteknik. Index Utbildning har varit verksamma sedan 1987.

MSC är en långsiktig och stabil partner som skapar kundanpassade IT-lösningar i nära samarbete med kunden. Lösningarna omfattar verksamhetsutveckling, systemutveckling, metodik, infrastruktur och utbildning.

Kunderna finns främst inom branscherna bank, försäkring, telekom, samt transport. MSC har cirka 60 anställda. År 2002 uppgick nettoomsättningen till 56 mkr.

Bolaget grundades 1987 och 1998 noterades B-aktien vid Stockholms fondbörs O-lista.

För ytterligare information kontakta:
Muazzam Choudhury, VD, tel. nr 08 - 446 55 06, 070 - 595 83 21
Kerstin Mill, Kundansvarig, tel. nr. 08 - 545 25 332