MSN

MSN mer än dubblar storleken på inboxarna i Windows Live Hotmail

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2007 13:04 CEST

Sveriges nästan 3,5 miljoner användare av Windows Live Hotmail kommer idag att få sig en trevlig överraskning. Kapaciteten på inboxen har nämligen mer än fördubblats, från dagens 2 GB till 5 GB. Betalande användare får se kapaciteten öka från 2 GB till hela 10 GB.

Microsofts e-posttjänst Windows Live Hotmail, före detta MSN Hotmail, får nu utökad kapacitet. Gratisanvändare som från och med idag loggar in på sitt konto har nu plats med mer än dubbelt så mycket mejl som tidigare. Nu ligger taket på 5 GB, vilket motsvarar cirka 7,5 dygn med musik (i MP3-format kodat med 128 kbit/s) eller 50 hyllmeter böcker.

I slutet av juni fanns det 3 472 000 aktiva Windows Live Hotmail-konton i Sverige vilket är mer än 300 000 fler än samma tid år 2006 (3 147 000). Varje dag loggar 1,2 miljoner svenskar in på Windows Live Hotmail för att skicka och läsa sin e-post.

Andra nya funktioner i Windows Live Hotmail är ett uppdaterat gränssnitt, möjlighet att skicka automatiskt svar på e-post om man har åkt på semester, automatiskt vidarebefordran av e-post till annan Hotmail-adress samt möjlighet att svara på mötesförfrågningar från Microsoft Office Outlook.

– Sedan vi introducerade nya Windows Live Hotmail i maj har fyra av tio svenska användare gått över från MSN Hotmail till Windows Live Hotmail. De nya funktionerna samt den utökade kapaciteten kommer att göra det ännu enklare och mer produktivt att använda vår e-posttjänst, säger Louise Leo, marknadsansvarig för konsumenttjänster på MSN.

För mer information kontakta:

Louise Leo, ansvarig för konsumenttjänster på MSN i Sverige, 0734- 08 27 56, lleo@microsoft.com

Om MSN och Windows Live

MSN har fler än 465 miljoner unika användare varje månad. MSN finns på 42 marknader och på 21 olika språk och är världsledande på att leverera innehållsupplevelser för konsumenter och erbjuda onlineannonsering för företag. Windows Live är en ny generation internettjänster och mjukvara som samlar alla relationer, intressen och den information som människor bryr sig om mest på ett säkert sätt oavsett om det är på en PC, annan enhet eller på webben. MSN och Windows Live kommer att fortsätta erbjudas som separata tjänster. Windows Live tjänsterna hittas på http://get.live.com. MSN finns på http://www.msn.se.