Modern Times Group MTG AB

MTG ansöker om licenser för digitala marknätet

Pressmeddelande   •  Sep 23, 2003 09:18 CEST

Den internationella mediekoncernen Modern Times Group MTG AB, tillkännagav idag att man har ansökt om licenser för att sända sina TV- kanaler inom Viasat i det digitala marknätet.

Ansökningen villkoras av utgången av de pågående förhandlingarna om Viasats önskan att bli operatör i det digital marknätet.

Med Viasats kanaler i det digitala marknätet utökas innehållet för TV- hushållen. Och med Viasat som ytterligare en operatör av det digitala marknätet skapas valfrihet vilket också ökar mångfalden för tittarna.

För ytterligare information, besök www.mtg.se, e-post info@mtg.se, eller kontakta:
Hans-Holger Albrecht, VD MTG tel +46 (0) 8 562 000 50
Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010

Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri- TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, och som ADR:s på Nasdaq National Market under symbolen MTGNY.