24MAS

MTV och 24 Mobile Advertising Solutions lanserar annonsfinansierad applikationsportal i Sydostasien

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 14:00 CEST

24 Mobile Advertising Solutions lanserar en applikationsportal tillsammans med MTV i Singapore, Malaysia, Indonesien, Thailand och Filippinerna. 24MAS tar fullt ansvar för lanseringen och arbetar med annonsförsäljning på alla marknader samt med digitalisering av annonsmaterial för olika nytänkande reklamkoncept för mobilen.

Totalt har nu 350 miljoner abonnenter från fem länder i Sydostasien tillgång till MTV Mobile och kan ladda ner spel och applikationer utan kostnad. Marknadsföring av portalen kommer att ske via MTV:s TV-nätverk, Facebook, Twitter samt MTV:s övriga medier online. 24MAS kommer främst att arbeta med annonsörer för livsstilsvarumärken, som liksom MTV riktar sig till personer under 30 år.

– Vårt samarbete med 24MAS ger MTV:s mobilabonnenter tillgång till fler mobila applikationer och spel som kan laddas ner gratis. Vi är övertygade om att våra användare kommer att se värdet i dessa nya möjligheter, säger Ji Hee Nam, vice president, Digital Media, MTV Networks, Sydostasien, Kina och Korea.

24MAS har tidigare lanserat reklamfinansierade mobilapplikationer i Asien och samarbetet med MTV skapar nya möjligheter för mobil annonsdistribution. Samarbetet är ett bra komplement för MTV:s annonsörer som nu kan nå sin målgrupp genom mobiltelefonen, även när TV:n och datorn är avstängda.

– Det globala kontrakt vi har med MTV i Asien öppnar dörren för våra annonsörer att nå mobilanvändare främst i de yngre åldrarna. Vi är glada att kunna erbjuda ytterligare en segmenterad distributionskanal till våra annonsörer och reklamköpande partners, säger Mikael Norberg, Managing Director, 24MAS Asia Pacific.

24MAS dotterbolag 24 Solutions är ansvariga för hosting och administration av teknikplattformen och ansvarar även för drift och support.

För mer information besök http://www.24mas.com eller kontakta:Mikael Norberg, Managing Director, Sydostasien +60 163 267 145

Om 24MAS
24 Mobile Advertising Solutions AB är ett företag med verksamhet inom medie- och IT-industrin med inriktning på annonseringslösningar för mobiltelefoner. 24MAS har utökat sina tjänster från att erbjuda traditionell datalagring och IT-lösningar till att utveckla tekniska plattformar med kringtjänster för att paketera reklam till mobilt innehåll. För mer information besök http://www.24mas.com