Moderata ungdomsförbundet i Skellefteå

MUF för fri invandring efter Skellefteåförslag

Pressmeddelande  •  2009-09-14 12:59 CEST

Moderata ungdomsförbundet vill att Sverige ska öppna gränserna och införa fri invandring. Det beslutades i söndags under MUF:s arbetsstämma på Ekerö utanför Stockholm. Förslaget kom från Jacob Lundberg, Skellefteå, och beslutet var enhälligt.

- Jag är mycket glad över att stämman antog min motion, säger Jacob Lundberg. Migration är en av de mest positiva krafterna som finns.

- Om Sverige öppnade upp för fri invandring skulle det ge många människor möjlighet att få ett bättre liv, fortsätter Jacob Lundberg. Samtidigt skulle Sverige kunna förbättra sin ekonomi och möta utmaningen som den åldrande befolkningen innebär.

MUF Västerbotten representerades på arbetsstämman av Jacob Lundberg och Emil Marklund, båda Skellefteå. Förutom fri invandring beslutade stämman bland annat att MUF ska arbeta för en stärkt personlig integritet. Det beslutades också att MUF vill att Moderaterna aldrig ska vara beroende av rasister eller kommunister - med detta avses främst Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet - för att regera.

Fakta
Moderata ungdomsförbundet har 9 000 medlemmar. Ordföranden heter Niklas Wykman. Under arbetsstämman på Ekerö 11-13 september samlades hundra ombud från hela landet för att besluta om MUF:s politik.

Jacob Lundberg, styrelseledamot MUF Skellefteå, 070-276 74 24
Emil Marklund, vice ordförande MUF Skellefteå, 076-809 54 25