MultiMind Bemanning AB

MultiMind letar norsktalande medarbetare på 17 maj!

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 11:47 CEST

-  För sjätte året i rad deltar vi i firandet kring Norges Nationaldag i Stockholm.  Det är alltid en härlig stämning i tåget och på Skansen. Vårt mål är att träffa nya norsktalande medarbetare till uppdrag i internationella företag, berättar Helene Adestedt, konsultchef på MultiMind Bemanning.

-  Efterfrågan är stor, norskspråkiga är en bristvara på den svenska arbetsmarknaden. Det gäller både inkasso och kundtjänst, men även brett inom ekonomi och IT.

MultiMind kommer att vara med ända från starten i Kungsträdgården till firandet på Skansen för att dela ut flyers med information om rekryteringsbehovet och etablera nya kontakter.

- Den som vill vinna ett presentkort på Stadium ska absolut ta en flyer, uppmanar Helena Adestedt. Eller gilla oss på Facebook direkt för att vara med och tävla!

-  Dessutom tycker vi att norrmännen har ett skön inställning till nationaldagsfirande både på hemma plan och i andra länder. I år är det dessutom 200-årsjubilum för den norska nationaldagen. Som ett företag med en tydlig mångfaldsprofil vill vi gärna vara med och stötta firandet, säger Kristian Andersson, vd på MultiMind.

Kontakt:

• Helena Adestedt, konsultchef MultiMind, helena.adestedt@multimind.se, tel 0708-56 07 08, 08-21 67 16

• Kristian Andersson, vd MultiMind, kristian.andersson@multimind.se, tel 08-21 67 07

Firandets hållpunkter:

10.00 - Samling i Kungsträdgården

11.00 – Tåget går längs Strandvägen till Skansen

12.30 – Officiellt program på Skansen bl a med ambassadören Anne K. Lund

13.15 - Konsert med artisten och norgevännen Sofia Karlsson

16.00 – Slut

Bakgrund: Norges nationaldag har sin grund i att kung Christian Frederik undertecknade landets grundlagar 17 maj 1814 och det inledde en kort period av självständighet för Norge innan unionen med Sverige. Den 26 oktober 1905 upplöstes unionen och sen dess firar Norge sin nationaldag med pompa och ståt, 17 mai-tåg och Ja, vi elsker dette landet.

MultiMind Bemanning AB i Stockholm startades år 2000 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med personaluthyrning och rekrytering. MultiMinds affärsidé är att förmedla personal med internationell kompetens till företag och organisationer på ett personligt och effektivt sätt inom områdena kundservice, administration, ekonomi, marknadsföring, kommunikation, HR och IT.

MultiMinds unika nisch präglas av internationell kompetens och mångfald. Inom den internationella kompetensen ingår språkkunskaper, olika affärskulturer, sociala koder, religion, politik och juridik. Vi tror att mångfald leder till heterogena team som i sin tur leder till dynamiska arbetsplatser. MultiMinds motto är ”Success Through Diversity”.