MultiQ International Aktiebolag

MultiQ får order värd 4 miljoner SEK från polisen i Amsterdam

Pressmeddelande   •  Aug 15, 2003 09:55 CEST

MultiQ har genom sin samarbetspartner Tweco IT BV i Holland fått en stor order från polisen i Amsterdam. Ordern avser ca 1 100 specialanpassade bildskärmar som kommer att levereras under de närmaste tre månaderna.

Ordern, som är den största enskilda hittills från den Holländska marknaden, är en uppföljningsorder och visar att de kunder som insett fördelarna med MultiQs kompetens inom kundanpassning väljer MultiQ även vid fortsatta installationer. Det är glädjande att Beneluxländerna som utgör en av våra största marknader utanför den Nordiska fortsätter att växa starkt säger Jonas Wästberg, VD för MultiQ.

MultiQ står för robusta och driftssäkra skärmar. MultiQ ger också en möjlighet att få skärmarna anpassade med logotyp och färg för att harmonisera med övrig utrustning och inredning i de egna lokalerna. Polisen i Amsterdam har valt skärmar i en blå färg som färgmatchats med övrig datorutrustning på poliskontoren. Kombinationen av MultiQs unika bildskärmar och tunna klienter från Igel visar sig mycket slagkraftig.

Skärmarna har också fått polisens logotyp tryckt på aluminiumchassiet. Att skärmarna är så unika till utseendet minskar stöldrisken då det tydligt syns var skärmarna kommer ifrån. Eftersom skärmarna kommer att användas i offentlig miljö är också den robusta konstruktion en stor fördel.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Wästberg, VD MultiQ Products AB
tel: 040-14 35 38, mobil: 0709-74 35 00,
e-post: jonas.wastberg@multiQ.se

Peter Ahlgren, styrelseordförande i MultiQ International AB

Se även www.multiQ.se, där bilder finns för nedladdning.

Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=28859

Fakta om MultiQ:
MultiQ Products AB bildades 1988 i Malmö. Företaget tillverkar kundanpassade platta bildskärmar för publika miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. År 2002 omsatte man 132 MSEK och hade 33 anställda. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive. År 2001 lanserades bildskärmsserien MultiQ POS som lämpar sig extra väl för publika och krävande miljöer.