MultiQ International Aktiebolag

MultiQ introducerar 5 års garanti.

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2003 18:42 CEST

MultiQ erbjuder en förlängning av vår standardgaranti på 3 år med ytterligare 2 år. Våra kunder kan på så sätt få 5 års full garanti, utan begränsningar. Garantin täcker även de dyrbara delarna i skärmen så som LCD panelen och lysrören och är inte begränsad avseende driftstid. Vad vi vet är detta unikt i branschen.

Våra kunder räknar idag med att en bildskärmsinvestering ska hålla mer än tre år och det är inte ovanligt att bildskärmen överlever två PC. Med 3 års garanti blir kostnaderna för de sista åren svåra att beräkna och kan bli höga. Med MultiQs förlängda garanti kan våra kunder säkra sin investering och undvika oväntade kostnader under 5 års tid. Ju längre tid en installation fungerar problemfritt, ju lägre blir TCO (Total Cost of Ownership).

Garantin gäller inte bara för nyköp av produkter utan kan även tecknas för de produkter som redan är installerade förutsatt att garantin tecknas före det att standardgarantin löpt ut.

Det är tack vare ett kontinuerligt utvecklingsarbete och omsorgsfullt val av elektronikkomponenter tillsammans med den gedigna konstruktionen med aluminiumchassi och skyddsglas som vi kan erbjuda denna höga servicenivå säger Jonas Wästberg, VD för MultiQ Products AB.

Likaså har ett stort antal kunder efterlyst, och redan tecknat, en förlängd garanti då de ser att MultiQs bildskärmar ser ut som "nya" efter tre år och ej vill byta men samtidigt försäkra sig om fortsatt problemfri drift och förutsägbara underhållskostnader.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jonas Wästberg, VD MultiQ Products AB.
Tfn: 040-14 35 38, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 00
E-post: jonas.wastberg@multiQ.se

Se även www.multiQ.se, där mer information finns om MultiQs garantivillkor och servicealternativ.

Fakta om MultiQ:
MultiQ Products AB bildades 1988 i Malmö. Företaget tillverkar kundanpassade platta bildskärmar för publika miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. År 2002 omsatte man 132 MSEK och hade 33 anställda. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sin bildskärmserie MultiQ Executive. År 2001 lanserades bildskärmsserien MultiQ POS som lämpar sig extra väl för publika och krävande miljöer.