MultiQ International Aktiebolag

MultiQ levererar ut sin största order hittills i UK

Pressmeddelande   •  Jun 26, 2003 09:33 CEST

MultiQ Products har via Anker Systems Limited i UK fått en order på bildskärmar till det brittiska leksaksföretaget Early Learning Center. Ordern gäller skärmar till ett värde av 2,5 miljoner SEK.

Early Learning Center (ELC) utrustar alla sina kassor i Storbritannien med platta bildskärmar från MultiQ. Skärmarna, som är specialdesignade med ELCs logotyp tryckt på baksidan, ingår som en del i en hel kassalösning som Anker Systems levererar .

En pilotinstallation genomfördes i sex butiker kring jul och nu utrustas övriga butiker. Utrullningen förväntas till stora delar vara klar under andra kvartalet.

ELC är ett personalägt bolag där arbetsmiljön är viktig. Ergonomin kring MultiQs skärmar var därför något som värderades högt vid val av skärm. Med hjälp av en höj- och sänkbar arm och en skärm som kan vinklas 80 grader bakåt arbetar man lika bra vid skärmen oavsett om man är kort eller lång, sitter eller står. MultiQs patenterade teknik, PURETECH®, som reducerar emissioner var också en viktig faktor.

Skärmarna i aluminium med ELCs logotyp tryckt på den del av skärmen som är vänd mot kund fungerar också som en viktig exponeringsyta av varumärket i kassorna.

Ordern har stor betydelse för oss säger Jonas Wästberg, VD i MultiQ Products AB, då den ger ytterligare referenser i UK. Den visar också att vår satsning på den brittiska marknaden börjar ge resultat och vi förväntar oss fortsatt god orderingång. MultiQ levererar sedan tidigare skärmar till ett antal företag i Storbritannien så som Vodafone, Virgin, Rocket, Waitrose, IKEA etc.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Wästberg, VD MultiQ International AB
Tfn: 040-14 35 38, fax: 040-14 35 01, mobil: 0709-74 35 00
E-post: jonas.wastberg@multiQ.se

Peter Ahlgren, Styrelseordförande MultiQ International AB
Mobil: 0708-150991
E-post: peter.ahlgren@multiQ.se

Se även www.multiQ.se, där bilder finns att ladda ner.

Fakta om MultiQ:
MultiQ Products AB bildades 1988 i Malmö. Företaget tillverkar kundanpassade platta bildskärmar för publika miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. År 2002 omsatte man 132 MSEK och hade 33 anställda. Företaget erhöll 1997 utmärkelsen "Utmärkt Svensk Form" för sinbildskärmserie MultiQ Executive. År 2001 lanserades bildskärmsserien MultiQ POS som lämpar sig extra väl för publika och krävande miljöer.