Andersen Contractor AB

Multisax för grävmaskiner under 10 ton

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2017 15:25 CET

Tillverkaren Trevi Benne har utvecklat en ny modell av sin effektiva multisax. Den kallas MK 07 och är också den minsta hittills med en verktygsvikt på 660 kg. Den passar för bärarmaskiner mellan 7 och 9 ton. Därmed kan även minigrävare utrustas med denna kraftfulla och mångsidiga multisax.

Till MK 07 finns flera olika käftar för olika arbetsuppgifter. Pulveriserarkäften för att krossa betong har en klippkraft på max 75 ton och 30 ton vid spets. Betongsaxkäften för rivning har en klippkraft på max 100 ton och 30 ton vid spets. Stålsaxkäften klipper metallkonstruktioner och skrot med klippkraft på max 175 ton och 45 ton vid spets.

MK 07 har mekaniskt käftbyte som görs på under 10 minuter. MK multisaxar med mekaniskt käftbyte finns för 6 till 18 tons maskiner. MK multisaxar med hydrauliskt käftbyte, som görs på 5 minuter, finns sedan tidigare för 18 – 100 tons maskiner. Med totalt 9 olika modeller utgör dessa multisaxar marknadens bredaste sortiment.

Oavsett storleksklass utgör MK multisaxar ett mångsidigt program av demoleringsverktyg som gör jobbet effektivt, säkert och snabbt. Föraren kan sedan på kort tid byta käft direkt på arbetsplatsen, för att klara av helt andra uppgifter.

Återförsäljare i Sverige är Andersen Contractor AB.

Andersen Contractor AB är leverantör av maskiner och utrustning för RIVNING, SKROT, HANTERING & ÅTERVINNING

Vi levererar Demoleringsverktyg, Rivningsrobotar, Krossar, Skrotsaxar, kvarnar & pressar, Avfallshredders, Materialhanterare, Siktverk, Transportband, Höjdrivare, Hydraulhammare, Vindsiktar, Metallseparatorer, Fragmenteringsanläggningar, Vattenkanoner med mera.
Vi kan erbjuda speciallösningar för de flesta applikationer inom återvinningssektorn.