Muntligt.se

Muntligt.se först i Sverige med mobilanpassad sajt för nedladdningsbara e-böcker och ljudböcker

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2012 09:00 CET

Den lilla uppstickaren Muntligt.se är först ut i branschen att erbjuda sina kunder en helt mobilanpassad sajt för nedladdningsbara e-böcker och ljudböcker. För att öka användarvänligheten är designen på Muntligt.se responsiv och utseendet anpassar sig efter besökarens skärm.

Användandet av smartphones har ökat explosionsartat och vi har märkt ett tydligt behov av en mobilanpassad sida från våra kunder säger Christian Englén på Muntligt.se. 15% av Sveriges konsumenter har det senaste halvåret handlat via sin mobil eller sin läsplatta. Vi på Muntligt.se ser ett ökat behov av att snabbt och enkelt hitta den e-bok man är ute efter, oavsett om man använder sin mobil, läsplatta eller dator.

Vidare förväntar sig kunderna att kunna köpa sina e-böcker på samma enheter som de läser dem. 2012 är också året då e-böcker tagit ett rejält kliv in i bokbranschen och toppar för första gången många topplistor. Vi som helt fokuserar på nedladdningsbara böcker tycker givetvis att det är kul att se en så stark utveckling av digitala och nedladdningsbara böcker.

På Muntligt.se brinner vi för e-böcker och nedladdningsbara ljudböcker. Det enda som betyder mer för oss än böcker är våra kunder. Vi är den naturliga bokhandeln för de som älskar digitala upplevelser i ljud och text. En bra berättelse kan förändra och förgylla livet. Med en bra bok kan du resa tusen mil utan att ta ett steg. Det vet vi och våra kunder.