Musichelp sweden ab

Music Kickup kommer till Live at Heart i Örebro

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2013 15:56 CEST

Seminarieprogrammet ändras idag då det blev klart att den nya finska A&R tjänsten Music Kickup kommer till Live at Heart I Örebro den 7 september kl 16:00.

Music Kickup är en tjänst vi har hållit ögonen på i ett år och träffat på flera stora branschmässor. Det här kan verkligen vända upp och ned på det mesta i musikbranschen och verkligen skapa förutsättning så vissa spelare faller ifrån och ett öppnare klimat för DIY (do it yourself) artister. Säger Peter Åstedt på Musichelp som håller i seminarierna på Live at Heart.

Music Kickup är som ett virituellt skivbolag. De har skapat en plattform där de flesta tjänster är gratis och dessutom är bättre och snabbare än de flesta majorbolag har idag. Ta bara att man kan lägga ut sig gratis på de flesta viktiga kanaler som Spotify, Itunes med mera och behålla rättigheterna och få in 100% tillbaka. Addera dessutom på statistikverktyg som få kan drömma om och kunna se det mesta i realtid. Hastigheten är att kunna komma ut på tjänsterna på samma dag. Utöver detta kan man också kolla vilka artister som ligger på samma nivå i andra länder och lätt skapa en plattorm för turnerande världen över. Frågeforum där experter svara på olika frågor och kan leda dig direkt till informationen du behöver.

Det här är bara en liten del av vad Music Kickup består av och därför ger Live at Heart dem en timme att beskriva sitt system och sin filosofi och hur musik industrin kan ändra och på vilket sätt. De öppnade sin Beta version i juli och det här är den första mässan som de talar på när själva tjänsten är öppnad.

www.musickickup.com

www.liveatheart.se

www.musichelp.se

mer information kontakta

Peter Åstedt

peter@musichelp.se

Musichelp startades 2006 . Till en början var det ett rent serviceföretag för musikindustrin. Idag har vi även exklusiva avdelningar där vi kontrakterar artister samt anordnar seminarier och förleäsningar.