Be seen promotion

Musik & Eventarrangör i Nyköping - Sveriges första yrkeshögskoleutbildning för arrangörer

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 12:37 CET

PRESSMEDDELANDE 2010-01-28

Med ett massivt stöd från branschen kammade Campus Nyköping hem segern i konkurrens med en uppsjö av olika utbildningsförslag. På Myndigheten för yrkeshögskolans bord låg 852 ansökningar. Kl. 15.00 på tisdagen den 26 januari hade man valt ut 297 (av totalt 851 ansökningar) till att ge startbesked för hösten 2010.

En av dem som tog sig igenom nålsögat är Musik & Eventarrangör i Nyköping, vilken därmed blir Sveriges första arrangörsutbildning i Yrkeshögskoleregi. Över 500 personer skrev på Uppropet ”Säkerställ återväxten i musik- och eventindustrin!”, på initiativ av representanter från branschen för att visa sitt stöd för utbildningen. Med på listan finns en stor mängd nyckelpersoner från musik och eventindustrin med majoriteten av de största företagens VD, marknadschefer och producenter.

”Jag är djupt rörd och samtidigt väldigt stolt över det massiva stöd branschen ger oss, att samtidigt få vara först med att utbilda arrangörer inom Yrkeshögskolan är en underbar utmaning, vi kanske träffar nästa generations Tomas Johansson, Bert Karlsson eller Stickan Andersson redan i höst” säger Lasse Sahlin, YH-Chef och ytterst ansvarig för utbildningen vid Campus Nyköping."

Ansökningsperioden för studenter till Musik & Eventarrangör är härmed i full gång och sista ansökningsdag är den 15 april.

Kontakt:
Camilla Bergman