Mamia Music AB

Musik, mode och design integreras på ett nytt banbrytande sätt när den svenska musikexporten Sheri lanserar sitt kommande album genom ett smycke av YvoneChrista

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 11:52 CET

Mamia Music har inlett ett samarbete med den svenska exklusiva smyckesdesignduon Yvone Christa som tagit fram ett unikt smycke till Sveriges musikexport Sheri. Smycket utgörs av ett integrerat USB-minne med Sheris debutalbum, där även ledmotivet till Snabba Cash ingår. Yvone Christas smycken pryder vanligtvis celebriteter såsom exempelvis Jennifer Aniston, Kate Bosworth, Heidi Klum, Isabella Scorupco, Emma Wiklund, Kattis Ahlström och kungligheter såsom kronprinsessan Victoria och norska prinsessan Märtha Louise.

”Det här är ett nytt, kreativt sätt att lansera musik på. Vi vill möta Sheris målgrupp i deras vardag och anser att det krävs nya sätt för musikbranschen att nå ut till nya målgrupper, vilket är anledningen till att vi tagit fram denna idé”, säger Frank Bonn, VD på Mamia Music.

Sheris debutalbum ”First Sign” är framtaget i nära samarbete med några av världens största hitmaskiner såsom exempelvis Jörgen Elofsson (Britney Spears, Celine Dion), Andreas Karlsson från Idoljuryn, Richard Fortus i Guns’n Roses och Jack Splash (Alicia Keys och Britney Spears). Sheris musik kan beskrivas som en blandning av Leona Lewis, Rihanna och Jordin Sparks och inbegriper olika musikgenrer, vilket gör den intressant för en bred publik. Av 24 låtar har 13 noggrant valts ut. På USB-stickan som är 4GB ingår förutom albumet även extra multimediainnehål. Albumet kommer att släppas i Sverige både som skiva och smycke den 13 januari. I Tyskland, Österrike och Schweiz släpps skivan i mars.

”Jag tycker att det var spännande att få möjlighet att ta fram ett specialdesignat smycke till Sheri, som integrerar USB-minnet i det, eftersom musik och mode alltid influerat varandra. Sheri personifierar även våra smycken som är trendiga men samtidigt tidlösa, samt står för kvalitet och exklusivitet”, säger Yvonne Clamf, Grundare och designer på Yvone Christa.”

Den största inspirationskällan för designduon Yvone Christa är naturen med alla dess former. Alla smyckena är handgjorda. Tekniken de använder i sitt arbete kallas filigran som är en av de äldsta konstsmidesformerna där konstsmidaren arbetar med mycket fina silver eller guldtrådar, samt olika stenar och pärlor. Smycket som är speciellt framtaget till Sheri i silver har en inspunnen sötvattenspärla mellan silvertrådarna centralt på framsidan, samt två mindre vid låset. Formen för tankarna till moderiktiga baguetteväskor. Smycket, som är en limiterad upplaga, kommer att säljas exklusivt i Yvone Christas butiker i Stockholm och New York från och med 13 januari. Det går dock att förbeställa smycket i butikerna inför julen från och med den 16 december.

För enskilda intervjuer med Sheri eller ytterligare information vänligen kontakta:

Caroline King, Presskontakt Zap PR
Tel:  +46(0)8 661 17 56
Mobile: +46 76 135 69 72
email: caroline@zap-pr.com

Om Mamia Music AB
Mamia Music AB är ett svenskt skivbolag som ägs av investmentbolaget Nouvago Capital och Zap Events. Bolaget arbetar utifrån branschens nya 360-modell, vilket är en affärsmodell där relationen med musikartisten omfattar hela dennes rättighetsportfölj. Sheri är bolagets första signerade artist. Mamia Music har ett distributionsavtal med Universal Music i Sverige och ett med NEO/Sony Music i Tyskland, Österrike och Schweiz.

För mer information och bilder vänligen se: www.mamiamusic.com

Om Yvone Christa
Bolaget ägs av Yvonne Clamf och Christina Söderström. Yvonne har en bakgrund som arkitekt och Christina som modedesigner. Alla smycken är handgjorda, vilket gör varje smycke unikt. Arbetsmetoden som används är filigran. Sötvattenspärlor eller stenar pryder smyckena.

För mer information vänligen se: www.yvonechrista.com