Dömle Herrgård AB

Musikalisk stjärnträff på Kammarmusikfestivalen i Forshaga

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2012 09:05 CEST

För sjunde året i rad arrangeras Forshaga Kammarmusikdagar i Värmland under ledning av Anders Lagerqvist och Per Öman. Årets kammarmusikdagar är en musikalisk stjärnträff med flera internationella och svenska musiker i världsklass.

Under fyra dagar kommer besökarna att få njuta av musik framförd av såväl svensk som internationell artistelit. Konserterna äger rum i Forshaga kyrka, Dömle Herrgård och Övre Ulleruds kyrka.

Invigningen går av stapeln söndag den 29 juli kl 18:00 i Forshaga Kyrka. Konserten invigs av tonsättaren och professorn Sven-David Sandström. Publiken får sedan lyssna till Anne Sofie von Otter som ackompanjeras av Bengt Forsberg på piano och Svante Henryson på cello. Ann Sofie von Otter har bl.a sjungit i inte mindre än åtta operahus på tre kontinenter, med föreställningar i Stockholm, München, London, Paris, Wien, Chicago, New York samt i Japan.

Årets programpresentatör är Boel Adler, känd från Sveriges Radio P2, har hörts i program som Opp Amaryllis, Önskekonserten, Aurora och Klassisk förmiddag som konsertpresentatör och som recensent i CD-revyns panel.

Även skådespelaren Samuel Fröler medverkar under veckan samt flera andra kända namn. Efter invigningskonserten arrangeras ett exklusivt artistmingel på Dömle Herrgård utanför Deje.

Dömle Herrgård står även värd för två lunchkonserter och arrangerar musikalisk salong måndagen den 30 juli och tisdagen den 31 juli. Efteråt serveras lunch i herrgårdens matsal.

För mer information kontakta Dömle Herrgård tel: 0552- 417 50. www.domle.se samt Kammarmusikföreningen: www.kammarmusikdagar.se

Dömle Herrgård - en morgongåva från 1465

Modern konferens- och hotellanläggning i anrik miljö.