Kulturdirekt

Musikbåten Blidösund presenterar: Mats Ronander, Elliot Murphy och Linda Gail Lewis & The Rockarounds (US)

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2012 13:00 CEST

Mats Ronander
Bluesveteranen som spelat med ABBA, Lundell och Sanne Salomonsen. Tillsammans med Benneth Fagerlund(16-17/7)

Elliot Murphy
Bruce Springsteens gode vän är sedan länge bosatt i Paris men står fortfarande stadigt i den amerikanska folkrockens mylla. Han turnerar flitigt och spelade på Musikbåten förra sommaren och har uttryckligen bett om att få komma tillbaka ångbåten, det kan vi inte neka honom! Så han flyger upp från Paris bara för denna kväll! (18/7)

Linda Gail Lewis & The Rockarounds
Jerry Lees lillasyster har klivit ut ur broderns skugga och bl.a. spelat in en skiva med Van Morrisson. Rock´n´roll sväng med Sveriges bästa komp.(19/7)

Ångbåtsmusik på Blidösund
Välkommen ombord till en helkväll med musik, mat och dryck och Stockholms skärgård eller Mälaren i solnedgång.

Blidösundsbolaget tar er med till Stockholms skärgårds vackraste vatten och öar. Följ med på en dagsutflykt till havsbandet eller på en kvällskryssning på någon av skärgårdens tre bevarade ångbåtar – med eller utan musikunderhållning.

Lunch- och middagskryssningar med s/s Norrskär och s/s Storskär

Blidösundsbolaget är stolt restauratör på Waxholmsbolagets två anrika ångfartyg s/s Norrskär och s/s Storskär. På båda fartygen finns flera matsalar med mahogny och mässing.

Kontakt:
Philip Ronne
Trafikplanerings- och programansvarig
philip.ronne@blidosundsbolaget.se

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.