Hansen Media AB

Musikmässan Musician´s Planet

Pressmeddelande   •   Jun 20, 2011 16:27 CEST

Två dagar för musiker och musikintresserade. Münchenbryggeriet, Stockholm den 1–2 oktober 2011.

Musician's Planet är en helt ny musikmässa som tar ett unikt helhetsgrepp om musikutövandet och bildar en naturlig mötesplats för alla som är musiker eller ljudtekniker, eller är på väg att bli.

Här hittar du utställningar av musik instrument, live- och studioutrustning från hela världen, uppträdanden av välkända artister och musiker, clinics och seminarier, tävlingar med mera. Speciella intresseområden får fokus i egna avdelningar. I Guitar Village möter du utställare som särskilt arbetar med gitarrelaterade produkter. Och i avdelningen Education Area kan du som går i studietankar träffa representanter för musikutbildningar och studieförbund från hela Sverige.

Kort sagt kretsar Musician's Planet kring det mesta som har med musik att göra.

LIVE MUSIK. TÄVLINGAR.  ARTISTSIGNERINGAR. DEMOS. CLINICS. SEMINARIER.  KÖP & SÄLJ. UTSTÄLLNING.

Münchenbryggeriet ligger centralt beläget vid Söder Mälarstrand, nära Hornsgatan med kommunikationer och stadsliv i hjärtat av Södermalm.

Musician's Planet arrangeras av tidningen MM – Musikermagasinet Håll dig uppdaterad här på www.musiciansplanet.se

Missa inte musikbranschens största händelse 2011.
Öppettider lördag kl 10.00 – 18.00 Söndag kl 10.00 – 17.00

Musician's Planet arrangeras av tidningen MM – Musikermagsinet och Hansen Media AB.

Tidningen MM – Musikermagasinet arrangerade den första musikmässan i Sverige 1980 på Svenska mässan i Göteborg. Därefter genomfördes musikmässor under 80-talet på Stockholmsmässan, Sollentunamässan, med flera. 1990 tog branschföreningen LLB över arragemanget och slog då ihop musikmässan med bild och ljus.

Sedan mitten av 2000-talet har branschföreningen LLB valt att inte ha med musikinstrument i sin mässa. Därför har vi har fått många förfrågningar om vi igen kan arrangera en riktig musikmässa, och nu är det dags!

Varför förlägger vi Musician's Planet på Münchenbryggeriet? Björn Hansen, ansvarig utgivare på tidningen MM-Musikermagasinet och VD för förlaget Hansenmedia, berättar:

– Vi ville ha en lokal som inte känns som en ren mässlokal, utan att man istället får känslan av trivsel och gemenskap. Att flytta ut från den traditionella mässmiljön och skapa en mässa i en miljö som bättre stämmer överens med musikbranschen. Dessutom hade vi som krav att mässan skulle ligga centralt i Stockholm så att det skulle vara snabbt och enkelt att ta sig dit.