Destination Kalmar

​Mustafa Mohamed och Olle Walleräng är klara för Atea Kalmarmilen

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2017 08:03 CEST

Nu är flera välkända löpare klara för Atea Kalmarmilen, som går i Kalmar lördagen den 2 augusti.

Långdistanslöparen Mustafa ”Musse” Mohamed tävlar för Hälle IF och har under ett helt decennium haft stora framgångar både nationellt och internationellt. Han har bl.a. tagit mer än 20 SM-guld på olika distanser och tre EM-medaljer i terränglöpning.
Mustafa Mohamed har sprungit i Kalmar förut – han har deltagit både i Atea Kalmarmilen och Wings for Life World Run.

Medeldistanslöparen Olle Walleräng tävlar för Spårvägens FIK. Även han har flera SM-guld på olika distanser och i juni kom han 2:a på SM-milen. Det är första gången som han deltar i ett lopp i Kalmar.

Från Spårvägens FIK deltar även Mohammad Reza, som kom 3:a på SM-milen.

Anton Danielsson tävlar för Malmö AI. Han är aktuell som landslagsman i Finnkampen på 10 000 meter.

Danskan Anna Holm tävlar för Sparta. Hon har vunnit mer än tio danska mästerskap och har också deltagit i flera internationella mästerskap. Förra veckan vann hon Victorialoppet i Borgholm och för några veckor sedan kom hon tvåa i Kalmar Malkars 21 KM.

Listan med löpare kommer att fyllas på närmare loppet.

Om Atea Kalmarmilen
Atea Kalmarmilen äger rum lördagen den 2 augusti och både start och målgång sker på Larmtorget mitt i centrala Kalmar. Starten går kl. 19:10 och omkring kl. 20:10 är det dags för prisutdelning.
Samma dag går också barnloppet Lilla Atea Kalmarmilen, som vänder sig till barn och unga i åldrarna 2–13 år. Första starten går kl. 15:00.

För mer information, se:
irunkalmar.com/atea-kalmarmilen

eller kontakta:
Calle Nilsson, Högby IF/Destination Kalmar
Tel: 070-444 31 02

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.