Destination Kalmar

Mustafa ”Musse” Mohamed klar för Kalmarmilen

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2012 16:11 CEST

Nu är det klart att Mustafa ”Musse” Mohamed kommer att delta i Kalmarmilen den 1 augusti. Han får dessutom sällskap av sin fru, Hanna Karlsson, som även hon är en framgångsrik löpare.

I startfältet finns också fjolårets vinnare i damklassen, Jeri Emeru, Sundbybergs IK och Ahmed Magni och Jamal Al-Mezori, Marocko.
– Dessutom är det fler topplöpare på ingång, berättar Calle Nilsson, som är projektledare för Kalmarmilen.

Kalmars nya stadslopp, Kalmarmilen, genomfördes för första gången förra året. Då deltog 700 personer. Hittills är 850 personer anmälda till årets lopp och anmälningarna fortsätter att komma in.
– Med stor sannolikhet blir det närmare 1000 deltagare i år, konstaterar Calle Nilsson.

Nytt för i år är också barnloppet Lilla Kalmarmilen som går samma dag, tidigare på dagen.

Mer information:
Calle Nilsson, tel: 070-444 31 02

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.