Kalasproduktion i Södertörn AB

Mustasch klara för Nynäskalaset 2017

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2016 10:22 CET

Rockbandet ’Mustasch’ från Göteborg är det första bandet att presenteras till Nynäskalaset 2017

I den undersökning som Kalasproduktion gjorde inför Nynäskalaset 2017, där man fick rösta fram vilka artister man ville se på kalaset så blev Mustasch, av alla bokningsbara artister, det 7:e mest önskade bandet och det mest önskade av alla hårdrockband, långt före rockband som Backyard Babies, Sabaton, Hardcore Superstar m.fl.

Mustasch leds av sångaren Ralf Gyllenhammar som har varit flitig att synas i nöjesprogram som Doobidoo, Sing along, Dom kallar oss artister, Så ska det låta samt Körslaget. Han gick direkt till final i Melodifestivalen 2013 med låten ”Bed of Fire”.

Det är en imponerande CV bandet har fått ihop under sina 18 år: Åtta album, en dunderhit med ”Double Nature”, utsålda turnéer i Sverige, turnéer med band som Gluecifer, Motörhead och Rose Tattoo runtom Europa samt, inte att förglömma, en Grammis för ’Årets Hårdrock’.

Förra året gjorde de en bejublad spelning på Skogsröjet och vi vill ju inte vara sämre. Det är med stor glädje som vi kan stoltsera med Mustasch på Nynäskalaset 2017 där de kommer att spela lördagen den 5 augusti.

Kalasproduktion AB: http://www.kalasproduktion.se
Nynäskalaset: http://www.nynaskalaset.se
Mustasch: http://www.mustasch.net/
Pressmaterial: http://www.mustasch.net/press/

Produktionsbolaget Kalasproduktion AB drivs av personer som tillsammans har erfarenhet inom projekt- och produktionsledning av evenemang. Nynäskalaset är ett av flera framtida produktioner som Kalasproduktion kommer att producera. Bolaget tar fram, men tar även emot uppdrag – allt från barnkalas till mässor – och hjälper kunden från planering till genomförande för att nå sitt mål. Även det lilla evenemanget ska kännas storslaget och perfekt i minsta detalj, utan att tumma på kvalitén.