Snillrik i Norden AB

Mustklassikern på en fjärdeplats!

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 11:07 CET

Har du missat att arrangera en mustprovning, så behöver du inte ha dåligt samvete för det, ganska många har ännu inte hakat på denna mysiga och goda tradition. Man bjuder helt enkelt några trevliga kompisar, fixar pepparkaka, lussebullar och skinkmackor och sen provar man hur bra olika sorters must smakar till de olika tillbehören.

Trots att traditionen inte riktigt nått upp till Kalle Anka eller Tomten ännu så har det börjar rulla in lite statistik från provningarna på mustprovning.se. Den väldigt klassiska Apotekarnes ligger inför årets jul så långt ner som på en 4:e plats. Att den inte får bättre betyg kan bero på att mustprovningar ofta provas utan tillbehör då ledande Zeunerts inte är lika söt som de vanligaste mustarna och kanske passar bättre med tillbehören. Men även på OACF (Over All Christmas Feel) får Zeunerts högre betyg än den tidigare favoriten.

De flesta mustprovningar brukar vara mellan lucia och julafton så det ännu för tidigt att säga om resultaten är en tillfälligthet men det ser ändå ut som lite av en trend.

Snillrik är projektbyrån som hittar på roliga och ibland lite konstiga idéer och genomför dem. Det spänner från reptiler till rapbattles och från kablar till julmust.