Mikz (Danir Marketing)

My World with Motörhead, Legenden Mikkey Dee nu i Mikz

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2014 20:06 CEST

My World with Motörhead

Nu blir Mikkey Dee och hans kanal, My World with Motörhead, nästa stora värvning till appen Mikz. Kanalen består av två underkanaler, MD’s Exclusives och Motörheadlines.

I M.D’s Exclusives kan fansen ta del av löpande uppdateringar från livet på och bakom scenen, direkt från Mikkey Dee, var i världen han och Motörhead än drar fram. Här får man en exklusiv inblick i livet som rockstjärna på klubbar och arenor runt om i världen.

Underkanalen Motörheadlines samlar artiklar från musikpress och media. Hit är också bandets hemsida och officiella kanaler i sociala media kopplade. Nyheter, turnéplaner och allt som skrivs – allt samlat på ett ställe.

Direkt till fansen

– Jag älskar idén att kunna prata direkt till mina fans via inlägg, bilder och filmer. Att få dela med mig av det som är min värld med Motörhead, det som händer bakom kulisserna, på vägarna, galna situationer som uppstår, det som är min vardag, förklarar Mikkey Dee.

– Jag gillar verkligen att kunna ha en egen kanal i Mikz, så att det jag lägger upp går direkt till mina följares telefoner. Jag kan prata till tusentals människor som köar till en konsert medan jag gör mig i ordning för samma show. Det känns grymt!

– Mikz-appen är extremt enkel att använda och gör att jag på bara ett par sekunder kan rapportera till fansen vad som händer just där och då.

Banar väg för musikbranschen

– Efter att ha fått Zlatan och Messi ombord i Mikz känns det fantastiskt att kunna presentera en rocklegend i världsklass. Det visar på Mikz starka marknadsposition även internationellt. Att få äran att jobba med dessa världsstjärnor ger Mikz den bekräftelse vi alla jobbat

hårt och länge för att uppnå. Ju mer följare och uppmärksamhet vi drar till appen, desto större giltighet får vår plattform på varje marknad. Vilket ger varumärkena i Mikz en starkare marknadsposition, säger Istvan Beres, VD Mikz Norden & Polen.

Mikz vinner mark

Mikz har snabbt etablerat sig som Sveriges mest nedladdade app. Omkring 500 000 har redan hämtat Mikz och populariteten i Sverige ökar med cirka 1 000 nedladdningar om dagen. Sedan lanseringen har Mikz haft mer än 17 miljoner besök. Appen lanserades nyligen i Frankrike, Sydafrika, Argentina, Spanien, England och Irland – och fler länder står på tur. Användartalen förväntas öka snabbt de kommande månaderna. Mikz är såklart gratis att ladda ner
och använda.

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.