System Technology Sweden AB

Mycket snabba 2,5" flashdiskar

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 14:48 CET

FOYO och ZODIAC är nya serier med mycket snabba 2.5” SATA3 SSD från GearEast med kapacitet från 60 GB upp till 480 GB (MLC), och 25 GB upp till 240 GB (SLC).

Med läs-/skrivhastigheter upp till 550/520 MB/s är detta enheter i det övre prestandaskiktet. Dessa prestanda uppnår man genom att använda synkrona MLC-kretsar som ger runt dubbla hastigheten jämfört med vanliga SSD med asynkrona minneskretsar. Dessa enheter är mycket lämpliga att använda i högpresterande serversystem, inbyggda system och videolagring som exempel.

Den SLC-baserade ZODIAC-serien är dessutom klassad för industritemperaturer, -40 till +85 ºC, och har inbyggd UPS med 4 sekunders hålltid, mer än tillräckligt för att hinna spara undan data vid ett oväntat spänningsbortfall.

Priset för en 120 GB FOYO-enhet är cirka 1200:- exkl moms.

Det finns även en mSATA version (30 x 50 mm), CORE, med samma prestanda och kapacitet upp till 120 GB.

GearEast representeras i Sverige av System Technology Sweden AB, ett kunskapsföretag med mångårig erfarenhet inom test- och mätteknik, industriautomation och inbäddade system. Vi representerar ett antal högteknologiföretag inom fackområdena.

Bilder på produkterna finns för nerladdning på: www.systemtech.se/nyheter
För ytterligare information kontakta: Richard Klingspetz: richard@systemtech.se

SYSTEM TECHNOLOGY SWEDEN AB