MyJob AB

MyJob anordnar Västsveriges största rekryteringsmässa i Scandinavium!

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 12:10 CEST

MyJob har ingått ett flerårigt avtal med Scandinavium om att få arrangera rekryteringsmässor i Göteborg. Den första mässan går av stapeln den 19 november och kommer att vända sig till en bred målgrupp av utställare och besökare.

Johny Alm, VD på MyJob säger '' Vi gjorde en ordentlig marknadsundersökning och fann ett stort behov av denna typ av mässor och mötesplatser för företag och kandidater, faktiskt större än vi först trodde. Företagen bör ha en viss framförhållning när det gäller personal eftersom vi vet att rörligheten på arbetsmarknaden ökar och att ca 25% av alla fastanställda vill byta jobb, sen har vi alla arbetssökande och även framtida företagare och entreprenörer''

''Så vi är mycket tacksamma till att ha fått Scandinavium som partner för detta ändamål. Mässan passar även väldigt bra som komplement till våra övriga rekryteringstjänster, tillägger han.''

Förutom själva mässdelen så kommer det att hållas många spännande seminarier med uppskattade föreläsare såsom Björn Lindeblad, Charlotte Hågård,Tanja Parkilla, Claes Persson och Jonas Woxberg. Dessa skall höja upplevelsen för utställare och besökare med föreläsningar kring personlig utveckling, karriär, jobbsökande och entreprenörskap.

MyJob är ett spetskompetensföretag inom rekrytering.

För mer info, besök oss på www.myjob.se och www.myjobmassan.se