FridaRit

MyModerator & FridaRit - ny konstellation för roligare möten

Pressmeddelande   •   Jun 06, 2017 20:25 CEST

MyModerator & FridaRit - ny konstellation för roligare möten

Med den gemensamma drivkraften att öka förståelsen mellan människor som deltar i möten av olika slag har MyModerator (My Lundström) och FridaRit (Frida Panoussis) bildat ett nytt team.

– Genom att samarbeta vill vi skapa ett unikt sätt att facilitera event, föreläsningar och panelsamtal - från moderering till visualisering. Vi vet att detta behövs för att budskapen ska nå fram effektivt, förklarar paret.

MyModerator hälsar välkomna, håller tiden, underhåller, frågar och sammanfattar. FridaRit knyter ihop säcken med livfulla teckningar som skapar samsyn mellan deltagare. Syftet är att deltagarna ska känna att de fått ut något extra av eventet.

Moderator som involverar och engagerar

Alla event behöver en riktigt bra moderator som kan tillgodose publikens behov och intressen.

– Med sin varma personlighet och glimten i ögat får My alla deltagare att känna sig välkomna. När hon ställer frågor är det med genuin nyfikenhet. Hon är kvicktänkt och fena på att fånga upp det som är viktigast och sammanfatta det på ett kärnfullt sätt, säger Frida om sin nya teampartner.

My har intervjuat personer med de mest skiftande bakgrunder. Hon har träffat Västsaharas president och bott i flyktingläger, seglat med Entreprenörsbåten och intervjuat ledningsgrupper i flera branscher och organisationer - allt från Dyslexiförbundet till ICA och en mängd företag inom bygg, fastighet och förvaltning, medicinteknik och telecom.

Tydliggör budskap med bilder

– Genom att använda tekniken Grahic Recording bidrar Frida till att göra konferenser, föreläsningar och möten mer levande, kreativa och effektiva. Hon visualiserar och sammanfattar budskapen så de blir tydliga, säger My.

Graphic Recording har använts länge i USA och är nu på väg in i Europa. I Sverige finns än så länge ett fåtal utövare.

– Det räcker inte att bara kunna rita – det krävs en hel del erfarenhet av bland annat företagande, marknadsföring och försäljning, påpekar Frida.

– Dessutom måste man vara snabb och det vill jag lova att Frida är, säger My.

Frida ritar under programmets gång och bilderna kan användas som en del av scenprogrammet. Efter eventet kan deltagarna enkelt dela vad de lärt sig i sociala medier. Bilderna kan också användas på hemsidor eller i tryckt material.

FridaRit har bland annat visualiserat för TEDx, TCO, Telia och Stockholms stad.

Pressbilder finns. Maila oss.

FridaRit och MyModerator

Frida Panoussis