Shyness Interior AB

Mysiga höstmiddagar med jubileumkollektionen Sunlight i nya färger

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2015 07:39 CEST

Textil- och designföretaget Shyness med grundaren Anna Bilén firade nyligen femårsjubileum och spinner vidare på sin populära jubileumskollektion Sunlight – som nu lanseras i färgerna grå och marin för borddukningen. Sunlight, med sin exklusiva stil, gjordes först som en kollektion till julen 2014 och blev direkt populär.

– Sunlight är en uttrycksfull och spännande kollektion som syns på långt håll och lockar betraktaren att titta närmare. Jag vill att mönstret ska ta för sig och intressera, den karaktäristiska och krispiga signaturblomman står för levnadsstyrka vars form innehåller en mängd små, vackra beståndsdelar, säger Anna Bilén, vd och grundare till Shyness.

Shyness skapar exklusiva textilier med högt ställda kvalitetskrav för hemmet. Grundaren Anna Bilén vill förmedla milda och genomarbetade kollektioner med en aktuell och samtidigt tidlös design. Kollektionen Sunlight är utvecklad för smakfullt dukade bord och kommer i duk, löpare, kökshandduk och prydnadskudde.

– Jag ser framför mig en höstmiddag med tända ljus och en sprakande brasa i en stuga på slätten eller i det moderna boendet i stan. Designen är spännande och uttrycksfull och passar perfekt att matcha med andra textilier ur Shyness kollektion.

Shyness fick 2010 Elle Interiörs Designpris och finns i välsorterade inredningsbutiker såsom NK i Stockholm och Göteborg. Designen inspireras av Annas uppväxt och hennes känsla för det östgötska landskapet.

– Den röda tråden är lekfullhet där hållbarhet och hög kvalitet är bärande värderingar. Signaturblomman förmedlar levnadsstyrka och en tidlös dimension, den går att kombinera och förändra i evigheter.

Höstens kollektion presenteras i Shyness monter A02:02 på Formex den 19-22 augusti.

FÖR MER INFORMATION OCH BILDER
Anna Bilén, vd och grundare
e-post. anna.bilen@shyness.se
www.shyness.se

Shyness formger och tillverkar hållbara textilier inom bädd och bord samt kuddar och plädar för det moderna hemmet. Designen utgår från skandinavisk tidlöshet och kännetecknas av stilsäkra mönsterbilder och genomtänkta detaljer. Textilerna är framställda med respekt för vår omvärld och finns att köpa i utvalda svenska heminredningsbutiker. Shyness ägs och drivs av Anna Bilén som har mångårig erfarenhet inom design och textilindustrin. www.shyness.se

Shyness utsågs till ”Årets sovrumsprodukt” av Elle Interiörs Designpris 2010 för bäddtextilerna Sober och Serenity.