Ving Sverige AB

Mysiga vandringar på Teneriffa

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 09:38 CEST

Det blir allt populärare att röra på sig under semestern och att vandra är också ett perfekt sätt att upptäcka resmål. På Teneriffa finns många vandringsleder att utforska.

Vi vill ha upplevelser på semestern och söker en symbios där upplevelser och fysisk aktivitet går hand i hand. Vi vill tillbaka till det naturliga och de som tränar upplever gärna resmålet genom att träna i naturen. På Teneriffa finns Montana Blanca där man kan se snö på vintern eller min personliga favorit San Pedro med sin fantastiska havsutsikt, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Montana Blanca: Öster om Teide National Park startar en 14 km lång vandringsled. Vandringen tar ungefär 5-6 timmar inklusive lunchstopp. Man startar på 2 200 meters höjd och slutar på 3 260 meter, vilket gör att luften där är tunn och vandringen sker därför i ett lugnt tempo. Det är en fantastisk miljö där man bland annat kan se vulkanstenar och vandrar man vintertid finns det snö.

San Pedro: Denna sju kilometer långa vandring startar från Maritim Hotel och går längs med den norra kusten och ger en panoramautsikt över havet. Längst med leden finns en kafeteria som har uppfriskande drycker att svalka sig med. Vandringen går längst med havet och man är ständigt omringad av grönska. San Pedro View Point bjuder på underbar utsikt och det finns även en restaurang för den som vill äta.

Path of sense: En kortare vandringsled där man omringas av natur är Path of sense som startar i Cruz del Carmen i Anaga, den nordöstra sidan av Teneriffa. Enklast tar man sig dit med bil eller buss och i lugnt tempo kan vandringen på den plana markytan omringad av träd ta ungefär 45 minuter.

Önskas ytterligare information eller bilder, kontakta
: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se telefon 0709-513075.

Foto: Mats Högberg

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.