MyWidz AB

MyWidz världsunika molntjänst ligger bakom VIVACITYs rekordsnabba lansering av sin mobil-app.

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2011 09:46 CEST

Det svenska snabbväxande mobilföretaget MyWidz ligger bakom den app som VIVACITY lanserar i dagarna.

”Genom MyWidz har vår kundklubb snabbt fått en app som fungerar både för iPhone och Android, tjänsten ger oss en app som vi själva kan uppdatera, bygga vidare på och som är direktkopplad till vår webb” säger Louise Brandt, ansvarig för VIVACITY.

I projektet med VIVACITY-appen har den unika molntjänsten MyWidz G2  använts för att snabbt och enkelt utveckla appen och koppla den till existerande system.

”Vi är jätteglada och stolta att de senaste förbättringarna i vår plattform gör det möjligt för våra partners och dess kunder att på rekordtid lansera appar på Android Market och iPhone Appstore samtidigt.”  berättar Jonas Löfgren på MyWidz

Kontakt:

MyWidz: press@mywidz.com, Jonas Löfgren 0707273936

VIVACITY: louise.brandt@vivacity.se, Louise Brandt 0708306202

Om MyWidz:

MyWidz är företaget bakom MyWidz G2, världens första CMS för mobila appar som gör det enklare och snabbare att utveckla, underhålla och sprida appar under parollen ”Apps.Made.Easy.” MyWidz molntjänst används av fler och fler för att den 1) gör det enklare, snabbare och mer kostnadseffektivt att utveckla appar. 2) förenklar adminstration och drift av apparna 3) Ökar möjligheten att sprida apparna till fler användare.

Om VIVACITY:

VIVACITY är en kundklubb bestående av ca 200 butiker, restauranger och nöjesföretag i Stockholms innerstad. VIVACITYs uppgift är att verka för en levande innerstad, stimulera cityhandeln och agera motvikt till förorternas köpcentrum. Målsättningen är att vara den mest intressanta kundklubben för stockholmare och samtidigt öka attraktionskraften för företag i innerstaden.

Några av de butiker och restauranger som erbjuder rabatt via VIVACITY är: Björn Borg, Pontus by the Sea, Berwaldhallen, Bruuns Bazaar, Rent a Chef, Chokladfabriken, Bookbinders Design, Villeroy & Boch, Playground.

VIVACITY ingår i Keynote Media Group som är en av Sveriges största mediekoncerner inom underhållning och sociala medier. Andra kända varumärken som ingår i Keynote Media Group är: SIME, Rodeo, Bidster, Sportal, Viva City, Nöjesguiden, Spray och Spraydate. Vi når mer än 2,5 miljoner människor i Sverige varje vecka via Internet, mobilen, events och i printmedia. Företaget är börsnoterat.