N3P Sverige AB

N3P I NEW YORK !

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 13:35 CET

Nadine Kugel, student på N3P utbildar sig till Projektentreprenör inom Open Source, gör sin första LIA (Lärande i Arbete) hos tidningen Nordic Reach i New York. Tillsammans med den tryckta tidningen ska det startas en portal och självklart väljer chefredaktör Ulf Mårtensson en lösning med Open Source och contentverktyget Joomla.

Nadine beskriver det som omtumlande att göra sin praktik i USA. Det är hennes första resa till USA men absolut inte den sista. N3P har som strategi att ge möjlighet till långa praktikperioder, dels för att hinna sätta sig in i jobbet, dels för att kunna skapa maximalt med kontakter för framtiden.

Projektentreprenör inom Open Source är en 2 årig affärsutbildning för den som vill arbeta med projektledning, marknadsföring, utveckling av affärer och produkter samt försäljning. Många av våra studenter startar egna bolag. Andra kan välja att bli anställda som intraprenörer och arbeta som projektledare, strateger eller konsulter.

För ytterliggare information vänligen kontakta:

Marcus Birkhofer, VD N3P Sverige AB, Tlf: 0739- 73 00 01
E-post: marcus.birkhofer@n3p.se Hemsida: www.n3p.se