N3P Sverige AB

N3P UTBILDAR 80 ST PROJEKTENTREPRENÖRER INOM OPEN SOURCE

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2006 10:09 CET

Open Source är ett hett område med tiotusentals öppna och fria program som bara väntar på att bli använda och utnyttjade. Från kraftfulla serverlösningar, ofta mer kompetenta än de kommersiella varianterna, ner till vanliga officeprogram.
Fler och fler företag, offentlig sektor, hela branscher, regioner och länder, planerar byta till till Open Source inom de närmsta åren.

Projektentreprenör inom Open Source är en 2 årig affärsskola för den som vill arbeta med projektledning, marknadsföring, utveckling av affärer och produkter samt försäljning. Många av våra studenter startar egna bolag. Andra kan välja att bli anställda som intraprenörer och arbeta som projektledare, strateger eller konsulter.

VAD ÄR EN PROJEKTENTREPRENÖR?
Nya expansiva företag söker efter kreativa människor som har förmåga att självständigt genomföra sina idéer. De ska behärska områden som entreprenörskap, ny mediateknik, projektledning, marknadsföring, försäljning samt produkt- och affärsutveckling.
N3P har valt att kalla sådana personer för projektentreprenörer.

VAD ÄR OPEN SOURCE?

För ytterliggare information vänligen kontakta:

Marcus Birkhofer, VD N3P Sverige AB, Tlf: 0739- 73 00 01
E-post: marcus.birkhofer@n3p.se Hemsida: www.n3p.se