SweDeltaco

Nå längre med HDMI

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 15:10 CEST

HDMI är nu det vanligaste sättet att ansluta AV-utrustning i hemmet. Räckvidden för vanliga HDMI-kablar är dock begränsad, särskilt om de högsta upplösningarna skall utnyttjas. Deltaco har nu en serie aktiva HDMI High Speed with Ethernet-kablar i längderna 10m (HDMI-1100), 20m (HDMI-1200) och 25m (HDMI-1250) som ger full funktion och signalkvalitet trots sin längd.

Inbyggd förstärkare

Kablarnas kontakter är markerade för ingång- och utgångsignal. Den inbyggda förstärkaren kräver ingen extern strömmatning utan klarar sig på den ström som levereras av HDMI-källan. Kabeln har fullt stöd för se senaste möjligheterna med HDMI; Ethernet, 4K upplösning 3D och returljud.

De aktiva komponenterna som gör överföringen möjlig är inbyggda i kontakterna och tar inte mer plats än normala HDMI-kontakter.

Om Deltaco

Deltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 77 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark och Norge. Aktierna i Deltaco är listat på First North under kortnamnet DELT. För mer information se www.deltaco.se och www.deltacoab.se.