Ladbrokes

Nadal eller Federer down under

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 10:14 CET

På måndag är det dags för årets första Grand Slam turnering. Tävlingen går i Melbourne och favoriten är Federer till 3,50 gånger pengarna. Han följs tätt av Nadal till odds 4,50. Söderling ges fina 34 gånger pengarna. Om armbåden inte krånglar kan han lyckas med bedriften att ta hem sin första Grand Slam titel.

”Vi har två stjärnor som slåss om platsen som världsetta och det är Nadal (nuvarande 2:a tidigare 1:a) och Federer (nuvarande 1:a) och vem av dem som tar hem titeln i Australian Open är inte helt lätt att förutspå så oddsen ligger ganska lika på dem. Söderling har visat att han kan, som när han blev enda spelare att slå Nadal i Franska Öppna men än har vi inte sett honom nå sådana nivåer att han skulle ta hem en Grand Slam titel”, säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Vinnare - Australian open 2010:

R Federer 3,50

R Nadal 4,50

J M Del Potro 6,00

N Djokovic 6,50

A Murray 7,00

N Davydenko 11,00

A Roddick 21,00

M Cilic 26,00

R Söderling 34,00

J-W Tsonga 41,00

F Verdasco 41,00

G Monfils 101,00

F Gonzalez 101,00

L Hewitt 101,00

M Baghdatis 101,00

R Gasquet 151,00

J Isner 151,00

G Simon 201,00

T Haas 201,00

T Berdych 201,00

För hela listan se: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Tennis/Australian-OpenTennis/Australian-Open-t210001486

För mer information:

www.ladbrokes.com. från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.