Universal Music Sweden

NÄÄÄK SLÄPPER SITT ANDRA ALBUM "MANNEN UTAN MASK" 26 SEPTEMBER

Pressmeddelande   •   Jul 20, 2012 11:59 CEST

Nästan tre år efter debuten "Näääk Vem?" är den karismatiske MCn med Sveriges lenaste rap-röst och mest tillbakalutade flow tillbaka med en ny skiva. Även om det gått lång tid sen förra skivan har Näääk hållit sig aktuell och stegvis byggt upp sitt namn och sin fanbase - som gäst på brorsan Nimos låtar, med crewet Safe House Staff, som återkommande karaktär i SVT-serien "Danne & Bleckan" , i Thomas Rusiak-proddade kvartetten Hur Högt och en massa andra sammanhang.

Under sommaren har nya singeln "Jetlag" snurrat på hög rotation på P3, Din gata och Metropol och Näääk har nyligen uppträtt på både Hultsfred och Peace & Love (på den senare festivalen på största scenen tillsammans med Hoffmaestro). Framförallt har Näääk spenderat sommaren i studion för att färdigställa albumet, som sägs bli både kaxigare och allvarligare än debuten. För produktionerna står bl.a Mattias Caliste, Thomas Rusiak och Collén och bland gästerna hittar vi förutom givetvis Nimo även Abidaz, Melo, Adiam Dymott m.fl.

För intervjuer, pressbilder och ytterligare information. Kontakta christoffer@silverbergpromotion.se