Exportrådet

När vi gräver guld i USA - Svenska IT- och telekomföretags framgångar och misslyckanden i USA

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2003 09:42 CEST

PRESSINBJUDAN FRÅN EXPORTRÅDET 2003-09-22

Över hundra svenska företag har i en enkätundersökning delat med sig av sina erfarenheter och framgångar på USA:s IT- och telekommarknad, världens tuffaste. Studien har tagits fram av Exportrådet i USA och kommer att presenteras på ett seminarium den 23 september i samband med Networks Telecom-mässan.

Syftet med studien är att hjälpa svenska företag att få en bättre bild av vad man bör och vad man inte bör göra för att lyckas på den amerikanska marknaden baserat på andra svenska IT- och telekomföretags erfarenheter. Svenska IT- och telekomföretagen har delat med sig av sina erfarenheter.

Exportrådet presenterar studien på ett seminarium för svenska IT- och telekomföretag. Presentationen är på Networks Telecom-mässans första dag, den 23 september, på Stockholmsmässan i Älvsjö utanför Stockholm. Celeste Vedrody, konsult på Exportrådets kontor i Chicago, kommer att presentera resultatet av undersökningen.

På seminariet finns även möjlighet att skriftligt få ta del av resultaten av studien.

---------------------
Redaktionen är välkommen till seminariet enligt följande:
Tid: tisdag 23 september kl 13.00-15.00 samt kl 16.00-18.00. Presentationen, som hålls två gånger under eftermiddagen, tar ca en timme och följs av förfriskningar och tid för diskussioner och nätverkande.
Plats: Networks Telecom, Stockholmsmässan, Älvsjö, lokal K16/17
Anmälan: mailto:press@swedishtrade.se

För ytterligare information kontakta:
Celeste Vedrody, konsult Exportrådet i Chicago, tel +1-312-781-6245, e-post: mailto:celeste.vedrody@swedishtrade.se
Cathrin Damsholt Andersson, IT & telekom Exportrådet, 08-783 8519, mobil: 0708-83 8519 Helena Olsson, informatör Exportrådet, 08-783 8693, mobil: 0708-81 8693

Exportrådet hjälper företag att etablera produkter, tjänster och idéer på nya marknader. Vi har över 350 anställda och kontor i 35 länder. Vi arbetar genom svenska ambassader, konsulat och handelskammare i länder där vi inte har egna kontor. Exportrådet verkar på uppdrag av näringslivet och staten. Omsättningen är cirka 425 miljoner kronor.

Denna pressinbjudan finns även på www.swedishtrade.se/pressinformation.