Eco Innovation AB

NÄRA 1000 MILJARDER €: EU-PENG 2020:1

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2013 23:54 CET

Första utgåvan av NYHETSBREVET EU-PENG 2020 har just sänts till prenumeranterna. Eco Innovation AB återupptar sin service för de som vill ha EU-bidrag

Nära 1000 miljarder € i EU-medel ska fördelas i den nya programperioden 2014-2020. EU:s första utlysning och utbildningar för att utnyttja den står för dörren. Möjligheterna för företag ökar. Flera svenska organisationer är bra på att ta hem EU-pengar, medan andra inte tar chanserna.

- "Många organisationer skulle kunna ta hem stora EU-bidrag om de försökte. Det gäller att:

1. veta vilka pengar som passar att söka;
  2. starta i mycket god tid;
  3. satsa seriöst för miljoner kronor eller miljoner €
Med vårt Nyhetsbrev EU-PENG vill vi öka möjligheterna för företag, ideella och publika organisationer". Det säger Erik Sandström, VD för Jönköpingsföretaget Eco Innovation AB.

Den första utlysningen på det nya Ramprogrammet för Forskning & Innovation Horisont 2020 kommer inom kort. Möjligheterna för framförallt små- och medelstora företag förbättras radikalt. Lyckade EU-ansökningar börjar ofta förberedas före utlysning. Eco Innovation AB erbjuder en utbildning särskilt för att företag ska kunna utnyttja den inom en vecka efter utlysningen.

Beställ EU-PENG!:
eposta info@ecoinnovation.se

Vidare information

Om utbildningen: http://eu-bidrag.org/utbildning/

Om EU:s nya instrument för småföretag. http://eu-bidrag.org/2013/11/14/eu-revolutionerar-sin-finansiering-av-innovationer-for-sma-och-medelstora-foretag/

Kontakta VD Erik Sandström om Du vill veta mer! Epost: erik@ecoinnovation.se, tel: 070-2994762

Eco Innovation AB är ett familjeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer. Vi erbjuder:

- Hjälp att välja bland EU:s finansieringsprogram och att göra ansökningar.

- Utbildning, Föreläsningar och Artiklar om EU-finansiering och Miljöinnovationer

-GRATIS självstudier om EU-bidrag på sidan: http://eu-bidrag.org

-GRATIS Nyhetsbreven MILJÖGLAD och EU-PENG, som beställs av info@ecoinnovation.se

Vill Du veta mer, se våra hemsidor: http://eu-bidrag.org eller http://miljöinnovation.se/ Intresserad av samarbete: Kontakta gärna direkt, telefon 070-299 47 62, E-post: info@ecoinnovation.se Erik Sandström, Eco Innovation AB, SCIENCE PARK, Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping