SRTS AB

Nära pallplats efter 1a racehelgen i Wintercup UK Formel Renault 2.0 för John Bryant-Meisner.

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 10:49 CET

Pressmeddelande                                           Stockholm 9 november 2011

John Bryant-Meisner, 17 år gammal, medlem av Svenska Landslaget i Racing körde de fyra första deltävlingarna i Formula Renault 2.0 ”Wintercup” på banan Snetterton i England i helgen som gick. Efter en trevande start slutade John på en fjärde plats i sista deltävlingan. De två sista deltävlingarna avgörs på Rockinghambanan i kommande helg.

”Wintercuppen” i England är den sista större Formel Renault 2.0 tävlingen som går under säsongen. Här testar många nya förare sina kunskaper inför nästa års säsong. John har kört Formel Renault Eurocup och Formel Renault NEC - serierna under säsongen där han slutade på 15de resp 5e plats i serierna. John är medlem i Svenska Landslaget i Racing.

Tävlingarna genomförs på banorna Snetterton och Rockingham med 6 deltävlingar under två helger med ovanligt mycket körning som en ingrediens. Förutsättningarna brukar vara svåra med kyla, regn och upptorkande banor vilket ger fantastiskt bra träning för förarna! John startade på 14de plats i deltävling 4 av 29 förare på startgridden. Efter en intensiv uppkörning kom han i mål på 4e plats endast 0,4 sek efter 3an.

John Bryant-Meisner ingår som förare i teamet Koiranen Bros. Koiranen etablerades 1997 och är ett av de ledande teamen inom Europeiska Formula Renault 2.0 serien. Team Koiranen vann Team-mästerskapet Eurocup 2.0 under säsongen 2011 och är ett av de absolut högst presterande teamen. Koiranen strävar efter att serva, utveckla och förbereda lovande förare för en fortsatt Formel karriär. Närmare 80 % av alla som kör Formel 1 idag har tidigare tävlat i klassen.

– Något varv till så hade det blivit pallplats. Jag körde ifatt Jake Dennis med flera tiondelar per varv sista delen av racet och hade definitivt kört om honom. Sista deltävlingarna går på Rockingham och då ska jag upp på pallen! Efter det ska vi ner till Valencia för Formel 3 tester i december, säger John Bryant-Meisner.

För ytterligare information:

Tom Bryant-Meisner, tel. mobil. 0708-35 30 31 eller E-post: tombryantmeisner@gmail.com

Besök även:  www.koiranenbros.net