NLP föreningen i Sverige

Näringslivets och idrottsstjärnornas mentala tränare Kjell Enhager blir Årets NLP Ambassadör

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2013 19:13 CET

Pressmeddelande NLP

Stockholm 30 november 2013

Kjell Enhager, en av landets mest anlitade föreläsare inom motivation och ledarskap, har utsetts till Årets NLP Ambassadör. NLP är ett kunskapsområde inom den positiva psykologin. Kjell Enhager har bland annat varit Annika Sörenstams och andra elitidrottsmäns mentala tränare och får priset för att han ”tagit NLP rakt in i affärsvärlden”.

Kjell Enhager är coach till idrottsmän, militären, näringsliv och kultur och är en av

Sveriges mest anlitade föreläsare inom motivation och ledarskap. Han har bland annat arbetat med världsnamn inom golf, tennis, ridsport, skidor och äventyr.

Vid NLP-konventet i Stockholm uppmärksammades han för sitt arbete med NLP i Sverige och världen genom att vinna Årets NLP ambassadör.

Kjell Enhager är utbildad inom NLP, hjärnans eget "språk" som styr motivation, personkemi och känslor. Neuro Linguistisk Programmering är ett samlingsnamn på en uppsättning modeller och tekniker för personlig utveckling och effektiv kommunikation.

Utgångspunkten är det som kallas modellering. Det innebär att studera hur framgångsrika människor gör, tänker och känner, när de lyckas med det som andra inte lyckas med, och att sedan göra om detta till modeller och tekniker som kan tränas och användas av andra.

Priset delades ut av NLP Föreningen i Sveriges ordförande, Eva Hols. Juryns motivering lyder: ”Kjell Enhager sprider NLP som en av landets mest anlitade föreläsare och har med elegant paketering tagit NLP rakt in i affärsvärlden. Många konsulter, chefer och företagsledare har deltagit på hans olika kurser och aktiviteter och därigenom inspirerats till att verkligen använda NLP.”

Kjell Enhager, som fick Stora Talarpriset 2009, var hedrad av att tilldelas utmärkelsen.

”Jag blir stolt och jätteglad för utnämningen. Det värmer i hela kroppen. Det är roligt att bli uppmärksammad för ett arbete som jag har hållit på med i 30 år. Jag kom i kontakt med NLP i USA för 30 år sedan och har integrerat det i allt mitt arbete eftersom NLP står för kommunikation i min värld. Framtiden för NLP är att fortsätta utveckla nya verktyg för människor att kommunicera ännu bättre för att skapa en värld som ännu fler vill tillhöra”, säger Kjell Enhager.

För mer information om NLP föreningen och om NLP i Sverige och utomlands kontakta NLP föreningens ordförande Eva Hols, 070-7552388.

För en intervju med Kjell Enhager, ring Lotta på 0706-540350 eller maila henne på info@enhager.com.

För högupplösta bilder på Kjell Enhager, besök http://enhager.com/om-kjell/bilder/