MaskinExpo Sweden AB

Närlant lanserar markdriven sand-, salt- och gödningsspridare på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2019 21:05 CEST

Agrex XTL 300 gör spridningen enkel, oavsett det handlar om sand, salt eller gödning. Den markdrivna spridaren lanseras av Närlant på årets MaskinExpo, den 23–25 maj.

Spridaren Agrex XTL 300 rymmer 250 liter. Den ger 6–14 meters arbetsbredd, beroende på material och hastighet.

– Behållaren är av tålig plast. Spjäll och botten är i rostfritt stål, berättar Anders Nilsson på Närlant Import AB.

Spridarens dragbom är justerbar i höjdled och är som standard utrustad med kulhandske. Däcken har dimensionen 18x8,50-8”. Max last är 400 kg.

Olika tillbehör gör det enkelt att anpassa spridaren till olika uppgifter. Exempelvis kan den utrustas med sand- och saltspridningsskärm, som ger en arbetsbredd ner till en meter. Spridaren kan också fås med mekanisk fjärrmanövrering från förarplatsen, då med hjälp av vajer på 2,5 meter. Ett annat exempel är omrörare för spridning av gödning, kalk eller salt med hög fukthalt.

För mer information, kontakta:
Anders Nilsson
Närlant Import AB
Tel: 019–603 60 64
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se