Gårdsnära

Närproducerad mat och dryck i midsommar

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 09:12 CEST

Midsommar är snart här och människor gör sig redo att bege sig ut i landet för att fira med nära och kära. Högtiden är en av årets största mathelger och för att göra det enkelt att hitta lokala godbitar lanserar nu Gårdsnära (www.gardsnara.se) - Sveriges största söktjänst för att hitta närproducerad mat och dryck - en särskild Midsommarsida.

På sidan har man samlat allt det goda som hör midsommarbordet till, så som potatis och sill och förstås brännvin och jordgubbar. Till varje produkt lyfter man där till fram en slumpmässig producent någonstans i Sverige men med ett enkelt klick hittar man den producent som finns allra närmast sitt eget midsommarfirande.

Erik Östling, grundare till Gårdsnära:

”Med vår midsommarsida vill vi inspirera människor till att se sig om vad för god mat och dryck som finns nära deras firande. Vi tror förstås inte att människor åker från producent till producent och gör sitt handlande, men kanske upptäcker man någon producent som får förgylla firandet med en lokal guldkant - t ex en lokal öl.”

Midsommarsidan finns på sidan www.gardsnara.se/midsommar och är anpassad för att fungera smidigt både i dator, pekplatta och mobil.

För mer information:

Erik Östling
Grundare
erik@gardsnara.se

Lisa Jungell
lisa@gardsnara.se

För bilder och ytterligare material:

Gårdsnära (www.gardsnara.se) är Sveriges största söktjänst för att hitta närproducerad mat och dryck. Över 2100 företag finns idag registrerade i Gårdsnäras databas. Gårdsnäras webbplats är designad för att fungera lika bra i både dator, mobil och pekplatta, och med ett enkelt klick hittas de matproducenter som ligger allra närmast. Registrering på Gårdsnära är helt kostnadsfri.