Mikz (Danir Marketing)

Nästa artist som startar App i Mikz är självaste ALBIN

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 14:09 CEST

Albin Sessions

Nu blir den svenska 25-åringen nästa person att starta sin egen kanal i Mikz. I Albin Johnséns kanal Albin Sessions kommer fansen få en personlig inblick i Albins vardag och få exklusiva uppdateringar direkt från honom själv.

Kanalen kommer även att ha underkanalen Albin Sounds där man genom ett RSS-flöde enkelt kan ta del av allt som skrivs kring Albin. Detta för att fansen på ett smidigt sätt ska ha allt samlat på en och samma plats.

– Mikz känns som ett spännande projekt att få ta del av. Framförallt ser jag det som en kanal för att komma närmare mina fans. Dessutom förenklar Mikz för de som gillar mig och vill följa mig i min vardag. De kan nu på ett snabbt och enkelt sätt få de senaste uppdateringarna om vad som händer kring mig, säger Albin.

Platina-artist i Mikz

Albin blir således den andra musikern att starta kanal i Mikz, efter Linus Svenning som startade en kanal nyligen.

– Vi är glada över att få in en till svensk musiker i Mikz! Genom att ta in fler artister i Mikz fortsätter vi komma med intressant och relevant innehåll för användarna, och det är viktigt för oss. Att hans singel dessutom sålt Platina är såklart extra kul, säger Istvan Beres, VD för Mikz Norden & Polen.

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.