Aurorum Science Park

Nästa generation av 3D upplevelse för mobiltelefonerna.

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 16:12 CET

På senare tid har 3D seglat upp som en viktig del av film och TV underhållning. Agency9 och Fox Mobile Distribution gör 3D till en interaktiv upplevelse i mobiltelefonerna. Fyra av de mest populära karaktärerna som Fox Mobile Distribution erbjuder får liv i full 3D på mobiltelefoner, med hjälp av Agency9’s teknologi för 3D meddelanden.

Fox Mobile Distribution är en av världens ledande mobila underhållningsbolag, som bland annat tillhandahåller den välkända Jamba och Jamster portalerna. Agency9 utvecklar och licensierar applikationer för 3D meddelanden för marknadens populära mobiltelefonmodeller. Båda bolagen samarbetar för att skapa ett nytt och roligt sätt att skicka meddelanden.

-          3D Greetings är det nya sättet för våra användare att uttrycka sig. Genom att kombinera 3D modeller, animationer, bakgrundsbilder och ljudklipp kan alla enkelt skapa tredimensionella meddelanden direkt i mobiltelefonen. Att skicka meddelanden har aldrig varit så här kul, säger Norman Friedberger, VP Fox Mobile Studios & Global Marketing at Fox Mobile Group.

De välkända karaktärerna Eddy, Nessie, Schnuffel och Sweety är de fyra som kommer att finnas för 3D meddelanden i mobiltelefoner.

-          Användarna tar sin kreativitet till en högre nivå genom att använda välkända och spännande karaktärer som Eddy, Nessie, Schnuffel och Sweety. Applikationen låter användarna att bli regissörer och skapa egna animerade 3D filmklipp. Säger Khashayar Farmanbar, VD på Agency9.

Applikationen är nu tillgänglig på Jamba och Jamster portaler i Sverige och flera andra länder. Klicka på länken för att komma till applikationens sida på Jamba: http://www.jamba.se/jcw/goto/spel/mobilsoftware/prtid-13665011/doc-22981600/info-page

För ytterligare information kontakta:

Khashayar Farmanbar, VD
Mobiltelefon: 070 953 21 68