FACT-Finder AB

Näthandlare prisar användbarhet: FACT-Finders kunder Outnorth och Elgiganten bland vinnarna av ”Årets e-handlare 2013”.

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 11:47 CET

FACT-Finder gratulerar vinnarna till ”Årets e-handlare 2013”! För tionde året i rad har Pricerunner utsett de bästa e-handelsbutikerna baserat på kundrecensioner. Detta år har 18622 kunder fått betygsätta sin köpupplevelse i nätbutikerna. Kategorivinnarna meddelades den 5 september, varav två av FACT-Finders kunder tog hem pris i varsin kategori – Outnorth vann i Sport & Fritid och Elgiganten Online Shop vann i Telefoni.

Både Outnorth och Elgiganten använder ett brett sortiment av FACT-Finders funktioner i nätbutiken och kan erbjuda sina besökare högre användbarhet och en bättre användarupplevelse.

Förutom FACT-Finders feltoleranta sökfunktion med autokomplettering, dynamiska filter och facetterad navigering kan nätbutikerna skapa inspirerande produktkampanjer med banners, och mycket mer - alla de funktioner som förenklar kundresan, förbättrar användbarheten och höjer konverteringen avsevärt.

Vi är enormt glada åt våra kunders framgång och ser fram emot att gratulera dem även nästa år.

Bildtext: Sökresultatet på "Didriksons" i Outnorth visar besökaren relevanta resultat, även vid felstavning. Produkterna kan rankas efter bästsäljare, högsta vinstmarginal eller andra affärsregler.

Om FACT-Finder:
FACT-Finder AB är dotterbolag till Omikron Data Quality GmbH, ett av de främsta företagen inom datakvalitet och e-handel. Vi har ökat konverteringen i webbutiker sedan 2001 och har mer än 1300 nöjda kunder i 26 länder. Besök oss här för mer information www.fact-finder.se