Craft Animations & Entertainment AB

NAMCO BANDAI Games Inc. sparar tid och pengar med Craft Director Studio™

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 15:12 CET

Craft Animations meddelar att NAMCO BANDAI Games Inc. (NBGI) har använt Craft Director Studio för att producera de animerade sekvenserna I NBGI:s spel TEKKENTM6 som släpptes nyligen. Med mer än 2,5 miljoner spel på marknaden kan spelarna få en förhöjd spelupplevelse genom de  kamera-  och fordonsanimeringar som producerades med hjälp av Craft Director Studio.

För att läsa hela pressreleasen, gå till www.craftanimations.com (endast engelsk version)

Craft Animations utvecklar mjukvara för produktion av 3D animering i realtid, Craft Director Studio™. Craft Director Sutido simulerar komplexa rörelser av cameror och fordon såsom helikoptrar, bilar, flyglan, båtar och motorcyklar. Mjukvaran används av välkända bolag som Pixar, Digital Domain, Nasa, Lockheed Martin, Namco Bandai och Toyota. Craft Director Studio effektiviserar produktionen och ger en förhöjd realism hos användare inom filmindustri, spelutveckling, industriell design och arkitektur. För mer inforamation, www.craftanimations.com