Southside Stories

Nanne Bergstrand publicerar biografi på Kalla Kulor Förlag i samarbete med Benny Haag

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 14:52 CET

Nanne Bergstrand, för närvarande huvudtränare för Hammarby Fotboll, är en färgstark, mångfacetterad person och en i allra högsta grad meriterad fotbollstränare. Han sticker ut i mängden som en fotbollstränare som intresserar sig lika mycket för det mentala och personliga i spelaren som det rent fotbollstekniska. I den kommande biografin berättar han om sin tränarkarriär, men delar också med sig av en god portion livsfilosofi och synen på hur fotbollen utvecklas och bör bedrivas.

Nanne Bergstrand har skrivit sin biografi tillsammans med skådespelaren, föreläsaren och författaren Benny Haag.

– Inför bokarbetet har vi haft många goda samtal, Benny, förlaget och jag, och jag gläds åt detta projekt, säger Nanne Bergstrand.

– Nanne är en otroligt intressant person och tränare. Det är ett privilegium att få vara med om detta, säger Benny Haag.

Förlagschefen Hans-Olov Öberg är själv krönikör på fotbollsklubbens hemsida, ordförande i Investment AB Bajenborgen och tidigare knattetränare.

– Kalla Kulor Förlag har alltid varit förlaget för Hammarbyböcker, men jag vågar påstå att Nanne med sin historia och sina kloka tankar är av vidare intresse – i mina ögon är biografin en angelägenhet för hela fotbollssverige, säger Hans-Olov Öberg, förlagschef och grundare av Kalla Kulor Förlag.

Boken utkommer under hösten 2016.

För mer information, intervjuförfrågningar och recensionsexemplar, kontakta Cecilia Ahrfeldt,
PR-chef Kalla Kulor Förlag: cecilia@kallakulor.com

Kalla Kulor Förlag är ett smart, snabbväxande och oberoende förlag som startades 2001 för att göra världen lite bättre och ha roligt under tiden. Vi ger ut samhällsdebatt, musikbiografier, popkultur, satir samt originell skönlitteratur.