Dimberg Jernberg Management

Nano släpper nya singeln "Arch" idag

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2019 08:47 CEST

Idag släpps låten "Arch" och denna gång släpper Nano på eget skivbolag.

Vissa går genom hela livet med en längtan att bryta upp, byta spår och att få trampa upp nya stigar i en helt annan miljö – utan att någonsin ta steget.
Andra hoppar rakt ut. Ofta utan att ha en aning om hur den nya verkligheten kommer att se ut, bara att den känns bra i hjärtat.

Med "Arch" är Nano tillbaka med ett nytt sound, ett upplyftande elektroniskt sound förpackat i ett popformat, perfekt till sommarvärmen.

Låten handlar om att det aldrig är för sent att starta ditt liv, oavsett vad som tidigare har hänt.
Även om låten visar en ny sida av Nano, så kommer publiken samtidigt att känna igen den hoppfullhet som ofta genomsyrar hans låtar, ett signum som kommer ur hans egen vilja att hitta stöd i musiken.
När musik blir till den där helande kraften som behövs för att lyfta upp en ur dalarna och känna att man aldrig är ensam.

"– Det är något jag sa till mig själv som liten, att när jag blir stor så vill jag också skriva musik som kan hjälpa andra. Vi är bröder och systrar för varandra. Jag gillar att skriva saker som ska få själen att bli starkare. I mitt fall så är det kärleken som får en att kriga på när det är tufft. Kärlek, familj och de som står en nära är drivkraften för mig." - Nano Omar.

Och precis som när Nano var liten är det fortfarande samma drivkraft som låtskrivandet bottnar i – att hjälpa till att lyfta dem som hittar till hans musik.

Lyssna på "Arch": lnk.to/nano-arch/

Dimberg Jernberg is a Nordic management company founded by Marie Dimberg and Tomas Jernberg.